Ένα παιχνίδι στην Τριγωνομετρία

Μοιραστείτε το!

Εισαγωγή

Μια εφαρμογή στα Μαθηματικά, ειδικά σε μια δυσνόητη ενότητα όπως η Τριγωνομετρία του Γυμνασίου, καλό θα ήταν να ενσωματώνει και τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα που το παιχνίδι μπορεί να προσφέρει. Βέβαια, το να σχεδιαστεί και να οργανωθεί μια τέτοια δραστηριότητα δεν είναι κάτι εύκολο. Μάλιστα, κάποιες φορές, αποδεικνύεται ανέφικτο για διάφορους λόγους. Ωστόσο, με την αξιοποίηση ορισμένων τεχνολογικών εργαλείων, αρκετά εμπόδια μπορούν να ξεπεραστούν. Έτσι, χάρη σ’ αυτά τα εργαλεία, δίνεται η δυνατότητα μια απαιτητική, διδακτικά, ενότητα των Μαθηματικών να συνοδεύεται από ένα διασκεδαστικό και παιγνιώδη τόνο. (Μία αντίστοιχη προσπάθεια, για την τάξη της Γ΄ Γυμνασίου, έγινε και εδώ.)

Βασικοί τριγωνομετρικοί αριθμοί

Θεωρούμε ότι έχει προηγηθεί μια πρώτη ενασχόληση με ορισμένες απλές ασκήσεις Τριγωνομετρίας και ότι έχει αποκτηθεί μια σχετική ευχέρεια και εξοικείωση με τους αντίστοιχους τύπους. Ας ανακαλέσουμε, λοιπόν, τους βασικούς ορισμούς που έχετε συναντήσει μέχρι τώρα στην Τριγωνομετρία.

Σε ορθογώνιο τρίγωνο,

  • Το ημίτονο οξείας γωνίας του ορίζεται ως το πηλίκο της απέναντι κάθετης πλευράς της γωνίας προς την υποτείνουσά του.
  • Το συνημίτονο οξείας γωνίας του ορίζεται ως το πηλίκο της προσκείμενης κάθετης πλευράς της γωνίας προς την υποτείνουσά του.
  • Η εφαπτομένη οξείας γωνίας του ορίζεται ως το πηλίκο της απέναντι κάθετης πλευράς της γωνίας προς την προσκείμενη κάθετη πλευρά της.

Τι από τα προηγούμενα θα ζητηθεί στην ακόλουθη διαδραστική εφαρμογή;

Κουλουμομετρία (Διαδραστικό παιχνίδι Τριγωνομετρίας)

Φυσικά, η “Κουλουμο … μετρία” δεν είναι κάποιος νέος κλάδος των Μαθηματικών! :mrgreen: Ούτε έχει την τιμητική της την … Καθαρή Δευτέρα. Εντούτοις, τοποθετεί τη συγκεκριμένη μέρα και το αγαπημένο έθιμο του χαρταετού στο φόντο του προβλήματος που απασχόλησε δύο μικρούς φίλους.

Αντίθετα, πρόκειται για μία διαδραστική εφαρμογή – ένα διαδραστικό παιχνίδι – με θέμα την Τριγωνομετρία.

Θα μπορούσατε να συνδυάσετε τις γνώσεις σας, από τη Γεωμετρία, ιδιαίτερα από το κεφάλαιο της Τριγωνομετρίας, για να επιλύσετε το πρόβλημα που διαπραγματεύεται; Προτού κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα, να θυμηθείτε ότι οι τριγωνομετρικοί τύποι, που έχετε διδαχθεί, αναφέρονται και εφαρμόζονται όταν οι γωνίες είναι οξείες σε ορθογώνιο τρίγωνο. Ο έμμεσος τρόπος που η εφαρμογή σάς ζητάει την κατασκευή ενός τέτοιου τριγώνου, προϋποθέτει τη γνώση ενός συμπεράσματος από τη Γεωμετρία της προηγούμενης τάξης. Στην Α΄ Γυμνασίου, διδαχθήκατε ότι η εφαπτομένη ευθεία σ’ έναν κύκλο, είναι κάθετη στην ακτίνα που καταλήγει στο σημείο επαφής. Να συγκρατήσετε το τελευταίο αποτέλεσμα. Τέλος, να έχετε κατά νου ότι, μετά από έναν αριθμό άστοχων απαντήσεων, η εφαρμογή παρέχει υποδείξεις.

Καλή ενασχόληση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.